Tips van uw dierenarts

Vegetarisch eten? Niet voor onze katten!

vegetables-2977891_960_720.jpgmaandag 27 januari 2020 Een vegetarische of veganistische levensstijl zien we steeds vaker. Voor mensen kan dit zonder gezondheidsproblemen (mits bepaalde voedingstoffen worden aangevuld natuurlijk), voor onze katten is dit echter levensgevaarlijk! lees verder

Seniorencheck

hond oud.jpgwoensdag 23 oktober 2019 Wij mensen zijn niet de enigen die gemiddeld steeds ouder worden. Ook onze honden en katten genieten gelukkig steeds langer van het leven. Dit betekent wel dat ze last kunnen gaan krijgen van ouderdomskwaaltjes. Door het zo vroeg mogelijk signaleren van veranderingen in het gedrag en het vroegtijdig opsporen van ziektes, kunt u uw huisdier zo lang mogelijk fit en gezond houden! lees verder

Pijn bij onze huisdieren

september pain awareness.jpgwoensdag 18 september 2019 In september is het 'Animal Pain Awareness month'. Pijn bij dieren is, zeker in het beginstadium, vaak moeilijk te herkennen! lees verder

Katten ziek van anti-vlooienmiddel voor honden!

Lola.pngvrijdag 19 juli 2019 De stof "permethrin" zit in de meest verkochte anti vlooien– en tekenmiddelen voor de hond. Middelen met deze werkzame stof worden al jaren bij de hond gebruikt tegen vlooien en teken, als pipet, in een spray of halsband. Maar de kat blijkt een apart geval te zijn; het gebruik van permethrin op de kat is toxisch en kan zelfs dodelijk aflopen. lees verder

Bescherm uw konijn tegen vliegmaden

konijn neus grootdonderdag 13 juni 2019 Door het warme en vochtige weer in het voorjaar en de zomer, kunnen vliegeneitjes in de vacht van konijnen zich ontwikkelen tot maden. Deze maden eten zich vervolgens door de huid van het konijn heen en richten zo ernstige schade aan. We noemen dit myasis. lees verder

Nieuw: De Gezelschapsdieren Academie

Daantje.pngdinsdag 26 maart 2019 Vindt u het leuk om meer te leren over uw hond? Bijvoorbeeld hoe u de vacht het beste kunt verzorgen? Waarom we vaccineren en waarom een juiste voeding belangrijk is? Tips over beweging voor de jonge en de oude hond?

Schrijf u dan in voor de Gezelschapsdieren Academie! lees verder