Tips van uw dierenarts

Maand van de oudere kat; Een te hoge bloeddruk

bloeddruk esther klein.jpgvrijdag 25 september 2020 Een te hoge bloeddruk, dit probleem kent u waarschijnlijk van mensen, maar wist u dat ook katten dit kunnen hebben. 1 op de 10 katten krijgt te maken met hypertensie, ofwel een te hoge bloeddruk.
Een kat met een te hoge bloeddruk kan plotseling blind worden, een hersenbloeding krijgen en/of hart- en nierfalen ontwikkelen. Het is daarom belangrijk om de bloeddruk te laten controleren! lees verder

Bescherm uw konijn tegen vliegmaden

konijn neus grootmaandag 06 juli 2020 Door het warme en vochtige weer in het voorjaar en de zomer, kunnen vliegeneitjes in de vacht van konijnen zich ontwikkelen tot maden. Deze maden eten zich vervolgens door de huid van het konijn heen en richten zo ernstige schade aan. We noemen dit myasis. lees verder

NIEUW: Video-consult

IMG_3205.jpgzondag 22 maart 2020 In verband met het Coronavirus en de betreffende maatregelen willen wij u graag een nieuwe service aanbieden. De mogelijkheid om een video-consult in te plannen bij onze dierenartsen. lees verder

Vegetarisch eten? Niet voor onze katten!

vegetables-2977891_960_720.jpgmaandag 27 januari 2020 Een vegetarische of veganistische levensstijl zien we steeds vaker. Voor mensen kan dit zonder gezondheidsproblemen (mits bepaalde voedingstoffen worden aangevuld natuurlijk), voor onze katten is dit echter levensgevaarlijk! lees verder

Seniorencheck

hond oud.jpgwoensdag 23 oktober 2019 Wij mensen zijn niet de enigen die gemiddeld steeds ouder worden. Ook onze honden en katten genieten gelukkig steeds langer van het leven. Dit betekent wel dat ze last kunnen gaan krijgen van ouderdomskwaaltjes. Door het zo vroeg mogelijk signaleren van veranderingen in het gedrag en het vroegtijdig opsporen van ziektes, kunt u uw huisdier zo lang mogelijk fit en gezond houden! lees verder

Pijn bij onze huisdieren